maanantai 7. syyskuuta 2015

Hello my name is

Moi, oon Salla. Lähen keskiviikkona, siis ylihuomenna, Madridiin vaihto-opiskelemaan. Täällä Suomessa opiskelen johdon assistenttityön tradenomiksi, Madridissa opiskelen espanjan kieltä ja kulttuuria. Kielitaidon osalta lähtötaso on aika lähellä nollaa, mutta syksyn aikana ehtii toivottavasti oppia jonkin verran.

Täs on mun naama!

Lähen vaihtoon, koska oon nössö. En tykkää puhua vieraanmaankieltä jos ei oo ihan pakko. Ja se on vähän paska ominaisuus ihmisessä. Siksi heitän itteni pää eellä syvään päähän. Tää vaihtojakso kestää vaan reilut 3 kuukautta, tuun jouluksi kotiin.

Laukun pakkaamisen jätin tietysti omalle tyylilleni uskollisesti viimisen päivän hommaksi, tarkoitus oli kyllä alottaa tänään. Muuten kaikki alkaa olla valmiina lähtöä varten. Paitsi ettei mulla oo vielä asuntoa. Enkä ehkä oo henkisesti lainkaan valmis lähtemään mihinkään. Mutta no, se asunto. Tätä on saanut selittää aika monta kertaa aika monelle ihmiselle, mutta tarkoituksena on siis hankkia huone jostain kimppakämpästä vasta paikan päällä. Varasin pariksi ekaksi päiväksi hostellihuoneen, ja tänään oon metsästänyt netistä lupaavalta vaikuttavia vuokrakämppiä ja pommittanut vuokranantajia viesteillä, toiveena saada asuntonäyttöjä sovittua loppuviikolle. Toivotaan etten joudu sillan alle.

Harrastuspuolikin on jo valmiiksi kunnossa, pakkaan nimittäin luistimet mukaan ja jatkan roller derbyä myös reissussa. Oon ollut yhteyksissä paikalliseen joukkueeseen ja mut on toivotettu tervetulleeksi treeneihin heti saapumispäivänäni. Tää on varmasti tosi hyvä väylä tutustua paikallisiin ihmisiin!

Madridissa asuu yli kolme miljoonaa ihmistä. Se on vähän enemmän kuin Kouvolassa. :|

2 kommenttia: