lauantai 26. syyskuuta 2015

kulta en mä tänne asumaan muuta

Oon ollu tosi huono blogin päivitteliä muia, mut ainaki voin nyt todeta ettei aika enää matele sillee ku ekalla viikolla. Tunteet on aika pinnassa ja pienet vastoinkäymiset tuntuu hirveen isoilta, mut on täällä kivaaki ollu.

Koulu on lähteny ihan mukavasti käyntiin. Ollaan opeteltu ihan perusjuttuja aakkosista ja numeroista lähtien, mutta myös tutustuttu esimerkiksi Latinalaisen Amerikan maantietoon. Välillä tuntuu ku oltas jossain eskarissa, kun katotaan kuvia eläimistä ja vertaillaan mitä lehmä sanoo milläkin kielellä. Koreaksi se muuten sanoo "MEEE". Oon kyllä oppinu jonkun verran jo nyt, vaikka en tosiaankaan pysty mitään järkevää keskustelua käymään espanjaksi.


Opiskelun lisäksi toi koulu ei oo kyllä tarjonnu yhtään mitään. Näin viime viikolla vapaa-ajallani kerran yhtä koulusta tuttua tyyppiä, kun pyysin sitä syömään. Ei oo sen koommin kuulunu siitäkään mitään. En jaksa yrittää väkisin ystävystyä kenenkään kanssa. Onneks on toi harrastus täällä kuitenkin, oon tykänny treeneistä ja viettäny yhden perjantai-illan superkivan derbypariskunnan kanssa. Ainaki niiden kanssa on jotain yhteistä!

Keskiviikkona näin mun lukioaikasta kaveria Liinaa, kun ollaan sattumalta yhtä aikaa täällä vaihdossa. Ei oltu nähty vuosiin, mut oli kuitenki tosi mukavaa ja kiva jutella jolleki, joka tasan tarkkaan tietää tän tunteiden vuoristoradan, ja tietää myös kuka mä oon ja mistä mä tuun. On se kokonaan uusiin ihmisiin tutustuminen kuitenki aika työlästä, ainaki mulle.


Eilen kävin kämppikseni Esan ja sen poikaystävän kanssa kattomassa flamenco-keikkaa yhessä pienessä baarissa. Tanssia siinä ei ollu, mut se musiikki oli tosi siistiä ja tunnelma aika mahtava, vaikka en laulun sanoja ymmärtänykään. Siellä oli laulajan lisäksi kitaristi, viulisti, tyyppi joka rummutti semmosta laatikkoa (en nyt jaksa googlettaa tän soittimen nimee, oon pahoillani) ja sit ihan vaan käsillään taputtava tyyppi. Mieletöntä toi taputtelu oikeesti, oispa mullaki esim joku rytmitaju! Keikan jälkeen käytiin vetämässä hyvät yösushit ja mentiin oikein kunnon homokarhubaariin, jossa tietty olin ainoo nainen. Ei haitannu. :D Tänään oon viettäny oikein ultimate darrapäivää, kello on yks yöllä ja oon saanu koko päivänä syödyksi kaks haukkua paahtoleivästä ja vähän karkkii. Ihan ok.

Terkkuja darrakasasta!

2 kommenttia:

  1. Hei Salla älä huoli, nopeesti siihen alkaa integroitumaan! Mitä enemmän ajattelet kotia ja hyviä asioita siellä ni vaikeempaa on, keskity nauttimaan:) Kuitenki ainutkertainen homma ja ainaki sen kokemuksen jälkeen tiiät haluutko enää ikinä mihinkää ;)! Tsemppiäää ja haleja haha

    VastaaPoista